YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 16 January 2012

Poetry #1

" waktu, kau memang tidak mengerti "

masa terlalu pantas berjalan,
aku tidak dapat rasa,
apa yang masa itu sendiri inginkan...

setiap saat, minit dan jam,
berjalan terlalu pantas!

sehingga aku tidak berpeluang,
untuk menghargai apa yang aku alami.

jam berdetik sama laju dengan nadi,
yang turut sama mengira usia dan mati.

aku takut...
takut hilang segalanya,
segala benda yang aku sayang.

terasa bagai baru semalam kita bertemu,
kenapa hari ini kita perlu berpisah?
dan kenapa esok lusa aku sudah mula merindui kalian?

rindu hila tawa dan gelagat kalian.
yang benar-benar membuatkan...
hati ini turut menyanyi.

jam, tolong jangan berdetik lagi.
masa tolong jangan pisahkan kami.
tolong aku merayu!

setiap saat aku teringatkan kalian,
setiap minit aku meraung merindui kalian,
setipa jam aku berharap dapat bertemu dan mendakap kalian,
setiap hari aku berharap kalian juga begitu.

aku rindukan zaman persekolahan kita!


go go power rangers!

P/S : sorry kalau jiwang, k diam! :P

*Khamis *15 December 2011 *07:03 PM 

No comments:

Post a Comment